Backpackers.lt

Redwood’ai, Oregonas ir atsisveikinimas su JAV

Aukščiausi pasaulio medžiai

Riedėjome šiaurės link. Mūsų laukė Redwood parkas, kurį buvome nunatę smdar senajame maršrute. Audrai praslinkus, nusprendėme, kad šią vietą pamatyti reikia.

Kelionė buvi ilga, planavome ten praleisti tik vieną naktį. Viskas buvo šlapia, gausiai lijo, tad aukščiausius pasaulio medžius daugiau stebėjome iš automobilio.

JAV kelionės

Vaizdas įspūdingas, medžiai ne tik aukšti bet ir platūs, siekiantys net pusantro tūkstančio metų amžių. Aplink juos bandžiau rasti konkorėžių su sėklomis, maniau, kad parvešiu į Lietuvą, auginsiu, bet turbūt buvo netinkamas laikas konkorėžiams kristi.

Kai diduma

Redwoodai taip pat buvo vieta, kur galėjome nemokamai pernakvoti, tereikėjo užsiregistruoti pas reindžerius, dėl visą pikto, ir jome ststytis palapinę, atokioje, tolėliau nuo automobilio vietoje. Nors parkas buvo vienas gražiasių ir jo augmenija tiesiog stulbino, tokiems gigantams reikia ekstremalių sąlygų išaugti. Kaip Lietuvoje auga puikūs krepšininkai dėl jų tėvų vartojamo gero alaus dideliais kiekiais, taip Redwoodams augti reikalinga didžiulė drėgmė. Visas miškas ištisai šlapias, tvyro rūkas, pilna sraigių ir šliužų, erkių. Besėdint prie palapinės tiesiog jautėme, kaip, nors ir nebelijo, visi drabužiai persismelkė drėgme.

Kitą rytą dar patikrinome pakrantę, ar nėra banginių ir simboliškai, beeidami link automobilio, pamatėme du baltagalvius erelius. Kaip pats pirmas ypatingas padaras, kurį pamatėm kelionės pradžioje, taip ir paskutiniame nacionaliniame parke, didžiausias JAV simbolis, mus pasitiko ir išlydėjo.

Oregonas – medkirčiai, barzdos ir žvejyba

Pagaliau palikome Kaliforniją ir atvykome į Oregoną. Čia planavome praleisti porą dienu. Iškart akivaizdžiai smuko kuro kainos. Šioje valstijoje nelegalu pačiam įsipilti kuro, bet žmonės džiaugiasi dėl iš to atsirandančių papildomų darbo vietų.

JAV kelionės

Oregonas iškart sukūrė tokios vyriškos valstijos įvaizdį. Čia yra didelė medienos pramonė, tad ir vyrai yra didesni, barzdoti, visi dėvi liemenes, tuos languotus, dviejų spalvų marškinius. Dar čia gausu žvejybinių laivų ir uostų. Ši valstija yra tiek vyriška, kad net čia esančios moterys turi gan daug vyriškų bruožų.

Nors marichuana čia legali, nesutikome jokių ke-valktų. Tiesa, nesutikome jų ir kitose valstijose, kur žolė legali. Legali žolė nesukuria nelegalių darbo vietų ir netrauki to tipažo personų.

Oregone praleidome dvi dienas. Per jas apžiūrėjome netoliese esančias pakrantes, pailsėjome, stengėmės išnaudoti maisto rezervus. Tiesa su oru nesisekė ir toliau. Pastoviai lijo, pūtė smarkus vėjas. Šioje valstijoje atsisveikinome su palapine, miegmaišiais, kitais kempinguose naudotais daiktais. Viskas, dar dvi nakvynės airbnb ir skrendam.

Atsisveikinimas su JAV

Iš Oregono vykome į Olimpiją, esančią Vašingtono valstijoje. Iš ten oro uostas jau pasiekiamas gana paprastai.

Kelionė North Cascades

Buvo ir smagu, kadangi laukė Centrinė Amerika, bet kartu ir liūdna. Kuprinėjimas JAV buvo, ko gero, įspūdingiausias nuotykis mano gyvenime. Ne tik keliavome, kur norėjome keliauti, bet būtent toks keliavimo būdas leido būti visiškai nepriklausomiems nuo kitų veiksnių. Jautėmės laisvi, bet kada galintys pakeisti vietą, bet kada galintys pasistatyti palapinę ir nakvoti, kur tik norime.

Žygis, glacier national park, hike, backpacking, kuprinėjimas

Nors šio etapo metu patyrėme labai daug, buvo ir slogesnių momentų. Ir sirgome ir jautėmės blogai, ir šalome, ir susižeidėme, nuovargis kartais vertė iš kojų, o ką ja kalbėti apie savaites be dušo. Bet viską ištvėrėme ir visi tie įspūdžiai ir nuotykiai su didžiausiu kaupu atpirko viską.

JAV yra be galo įdomi šalis. Be galo įvairiapusiška. Jokie Europoje girdimi stereotipai čia netinka, nes kiekviena valstija yra tarytum nauja šalis, su kitokiomis taisyklėmis ir įsitikinimais. Nežinau, ar šioje kelionėje dar pamatysim ką nors bent arti to, ką pamatėme ir išgyvenome ten. Visiems rekomenduoju. O jei kam reikėtų patarimų, kaip pigiau, ar geriau keliauti Amerikoje, mes visada linkę patart.

kalnai

Nuostabiausi žygiai, įtampa dėl miškuose tūnančių gyvūnų, šaltosios viršukalnės ir deginančios dykumos, veidrodžio skaidrumo ežerai ir nuostabusis Ramusis vandenynas, “virtuviniai” eksperimentai ant laužo, mūsų numylėtoji palapinė… Įspūdžių bagažas liks visam laikui, noris tik dalintis ir dalintis, skatinti kitus tą pamatyti. Nuoširdžiai linkiu visiems keliauti. Ne turistauti, o keliauti. Nepirkti poilsinių kelionių, nesėdėti prie viešbučių baseinų, nepirkti banalių turistinių turų. Nuoširdžiai norime paskatinti domėtis, pažinti, patirti. Pamirškite bent kuriam laikui tą Palangą, Šventąją, Druskininkus, jie bus jums grįžus. Susidėkite kuprinę ir maukite į bet kurią kitą šalį, elkitės pagal situaciją, gyvenkite paprasčiau, jei įmanoma, su vietiniais žmonėmis, valgykite tai, ką valgo žmonės tose valstybėse, tose pačiose vietose, mokinkitės kalbų, žodžių. Niekada nežinai, kas bus rytoj, todėl visada sakau, kad reikia bandyti pažintį pasaulį, kuriame gyvename, kuo greičiau.

Po šių kelionių gyvenimas pateikė daug siurprizų ir mes atsidūrėme dar kartą Šiaurės Amerikoje. Šį kartą, Kanadoje. Įspūdžiais vis dar dalinamės, tik kitokiu formatu. Jį galite rasti naujame kelionių tinklaraštyje TheWildGuides.com.