Backpackers.lt

Visi keliai veda į Sietlą

Keliauti Sietle
Pirmi įspūdžiai

Sietlas… Miestas, kuriame… Ne. Sietlas – Amerikos… Na ne. Sietlas – niekuo neišsiskirianti vidutinybė. Kažkas arčiau tiesos. Galbūt griežtokai, tačiau mums Sietlas nepadarė jokio įspūdžio, kaip miestas, pasižymintis kažkuo išskirtiniu. Galbūt todėl, kad neieškojome jame nieko įspūdingo. Nesame didmiesčių mėgėjai, tad ir nenorėjome jame užsibūti. Visgi, prisimenant Vietnamo Hanojų, kuris užburia savo gyvybe ir energija, Malaizijos Kuala Lumpurą, kuriame susipliekia trijų kultūrų spalvos bei skoniai, netgi mūsų mylimą Vilnių, kuris yra puikus balanso tarp miesto bei ramybės skverų pavyzdys, Sietlas mums nepaliko neišdildomo įspūdžio. Tačiau miestą atsiminsime dar labai ilgam.

Atmintyje jis išliks turbūt todėl, kad nuo čia viskas prasidėjo. Pasirinkome šį miestą, kaip pradinę kelionės lokaciją, nes nuo čia patogu nuomotis automobilį ir keliauti į nacionalinius parkus. Taip pat Sietlas gera lokacija palikti nuomotą automobilį prieš tai praskriejus Pacific Road 101, kurį turbūt kiekvienas atsimena iš amerikietiškų filmų.

Vietiniai „marozai“

Atmintyje jis taip pat išliks todėl, kad jis patvirtino labai daug stereotipų apie JAV, kuriuos išmokome iš žiniasklaidos, filmų bei video žaidimų. Makaroninės autostrados, kuriose pastoviai stovi kamštyje; vyras Mc‘Donalds restorane, kuris, suvaidinęs, kad jam trenkė apsauginis, krito ant grindų ir ėmė reikalauti policijos bei grasinti, kad paduos į teismą „jam smogusį“ apsaugos darbuotoją… Automobilių dydžiai, milžiniškos „fūros“, kestai masyvūs tarpai viešuosiuose tualetuose tarp grindų ir durų. O labiausiai, ko gero, įsiminė rajonas, kuriame buvome apsistoję, kol aklimatizavomės prie naujos laiko juostos. Vos tik išlipome iš traukinio ir pradėjome eiti link savo Airbnb, pasijutome lyg GTA San Andreas. Ne tik dėl karščio. Pagrinde dėl to, kad kone visi žmonės sutikti gatvėse buvo afroamerikiečiai dėvintys plačius marškinėlius, ryškiai spindinčius didelius pakabukus ant kaklo, plačias, žemai kabančias kelnes, virš kurių bus būtinai aukštai ištraukti apatiniai. Žodžiu, trumpai tariant, „some real gangstas“. Pradžioje buvo gana nejauku, tačiau vėliau pripratome prie visų „pakalbinimų“ praeinant pro besigrupuojantį vietinį jaunimą.

Pagaliau link pirmojo nacionalinio parko

Praleidę Sietle 2 dienas jau buvome pasiruošę savo pirmam nacionaliniam parkui – North Cascades. Susidarėme sąrašą „mums tinkamų automobilių“ ir vykome į Hertz automobilių nuomos punktą tikėdamiesi geriausio. Kadangi nuomavomės Compact klasę, tai reiškė, kad maždaug kas antras automobilis mums galėjo labai netikti dėl to, kad nebūtų įmanoma sutalpinti savo kuprinių bei vandens ir maisto į jį. Nuomos punkte vadybininkui ištarus „Ford Focus“ vos sugebėjome sulaikyti džiaugmą – kone geriausias mūsų kelionės palydovas.

Keliauti Sietle

Dar kokį pusvalandį pasikrapštėme prie automobilio, kol išsiaiškinome visas reikalingas funkcijas bei niuansus ir šovėme… Į ilgiausią kamštį, kokiame mums yra tekę būti… North Cascades – mes atvykstame!

Šiek tiek apie kelionės į JAV planavimą

Jungtinėse Amerikos Valstijose planavome keliauti 2 mėnesius bei aplankyti bene 20 nacionalinių parkų. Kadangi JAV tikrai brangi valstybė, išlaidas teko planuoti itin griežtai. Didžiąją dalį laiko gyvensime palapinėje, karts nuo karto pakeisdami miegmaišius į pigų kambarį nakvynei su dušu ir skalbimo mašina. Automobilį nuomojamės compact klasės iš Hertz. Vienintelė kompanija, kuri į kainą jau įtraukė automobilio praradimo bei žalos draudimą, kas, nenorintiems rizikuoti didžiuliais pinigais, yra labai svarbu. Jei kažkas planuojate JAV praleisti ilgiau nei 2 mėnesius bei suprantate apie automobilius, dar geresnis ir pigesnis būdas yra įsigyti pigų automobilį, o vėliau jį parduoti. Kadangi maisto kainos didelės, valgysim kaip barako studentai. Iš anksto sutepami sumuštiniai, konservai bei virti makaronai ant laužo bus pagrindinis mūsų racionas, kurį karts nuo karto pakeisime nematyto greito maisto restoranų tinklo pasilepinimu.

Planuojantiems keliauti į bent 4-5 nacionalinius parkus JAV – įsigykite Annual Park Pass. Jo kaina 80 USD, tačiau su juo galite vykti į beveik visus nacionalinius parkus (pasas netinka State parkams) nemokamai. Pasas galioja 1 automobiliui, kuriame gali būti iki 4 asmenų.